SI EN DE

Hibridna e-kočija > Hibridna e-kočija

Hibridna e-kočija

Hibridna e-kočija predstavlja novo razviti inovativni produkt, ki konjem olajša vzpone in spuste, omogoča vožnjo večjega števila oseb, kot tudi premagovanje večjih razdalji. V osnovi gre za standardno kočijo, v katero sta dodatno vgrajena elektromotorni pogon ter hranilnik električne energije.

 

 

 

 





V okviru projekta bodo izdelane tri takšne kočije, ena za vodilnega partnerja RIS Dvorec Rakičan, drugi dve pa za avstrijska partnerja Turismusverband Region Oberwart in EC Energie Center Lipizzanerheimat.

Zasnovo standardne kočije izbere in določi vsak partner individualno glede na namembnost kočije ter potrebe in želje posameznega partnerja. V vse izdelane standardne kočije se kasneje vključi elektromotorni pogon ter hranilnik električne energije. Produkt, ki s tem nastane je inovativna hibridna električna kočija, katere primarni namen je podpora konjem in pomoč pri premagovanju klancev ter daljših razdalj.
Pomoč elektromotornega pogona pri razbremenitvi konjev omogoča tudi večje število potnikov, ki jih lahko takšna kočija sprejme.

Pogon električne kočije je razdeljen na električni in mehanski sklop. Električni sklop sestavljajo: nadzorni sistem z merilniki, baterijski polnilnik, baterija in DC-AC pretvornik. Mehanski sklop pa sestavljata menjalnik in diferencial.

 



Med vožnjo hibridne e-kočije, lahko kočijaži s pomočjo električne konzole uravnavajo moč, s katero motor konjem pomaga pri vleki in jo prilagajajo glede na zahtevnost terena ter trenutne potrebe konj.

 

E-KOČIJA (DVOREC RAKIČAN)

V okviru projekta smo 30.8.2021 izvedli tudi pilotno turo od Dvorca Rakičan do sosednje Avstrije, kjer smo se ustavili v mestih Bad Radkesburg in Halbenrain. Izhodišče je bilo poslopje rakičanskega dvorca, od koder smo se odpravili proti Beltincem. Tam smo se ustavili pred beltinškim gradom, ki v sebi skriva številne zgodbe preteklih stoletij. Po krajšem postanku nas je kočija odpeljala proti murskosoboškemu gradu, ki danes gosti Pomurski muzej Murska Sobota. Pot smo nato nadaljevali skozi Gederovce proti Bad Radkersburgu v Avstriji, ki je s svojo zgodovino neločljivo povezan s slovenskim prostorom.

Po krajšem ogledu starega mestnega jedra smo se s kočijo odpravili proti bližnjemu Halbenrainu, kjer se nahaja čudoviti dvorec, čigar začetki segajo že v srednjeveško obdobje, današnja podoba pa izvira iz začetka 18. stoletja. Po kratki vožnji okoli dvorca je sledil povratek v Slovenijo. 40 km dolgo turo smo zaključili v Dvorcu Rakičan. Oglejte si video, kjer boste lahko spremljali e-kočijo na poti od Rakičana do Halbenraina! 

 

 

 

  

 

E- KOČIJA (SÜDBURGENLAND)

E-kočija Südburgenland je "omnibus kočija" in je tako podobna tradicionalni poštni kočiji. Dimenzije vagona (potniški prostor) so 290 x 190 cm in ponuja prostor za največ 14 oseb in 2-3 osebe na "voznem sedežu" (voznik in sovoznik). Poganja ga 10 kW elektromotor, ki s pomočjo verižnega pogona poganja zadnja kolesa. Za napajanje služi litijeva baterija 48 V-144 Ah. Kočija je popolnoma zaprta in zato odporna na vremenske vplive, zato se lahko uporablja vse leto in tudi za večdnevna potovanja. 

 

 

E-KOČIJA (ENERGIE CENTER LIPIZZANERHEIMAT)

Ta inovativna hibridna električna kočija je klasična, elegantna kočija. Gre za kočijo z 1 + 2 konjem - kombinacijo Vis-a-Vis (spredaj) in wagonette (zadaj), zasnovano tako, da s seboj popelje 12 oseb, vključno s kočijažem. Širina kočije je 180 cm. Razporeditev sedežev v potniški kabini poteka vzdolž in prečno na smer vožnje. Snemljiva in teleskopsko spustljiva (za transport) prozorna strešna ponjava z razvitimi stranskimi ploščami skrbi za zaščito pred soncem in dežjem. Kočija je opremljena z regenerativnim električnim zavornim sistemom, ki ga upravlja en sam pedal. Sinhroni motor doseže 7 kW, baterije (48 VDC 150Ah) so nameščene v ločeni prezračevani škatli. Vgrajena je tudi IKT oprema, 12 V vtičnic za polnilnike in 220 V vtičnic za naprave.